Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af digitale produkter på Platon Academy.
Platon Academy ejes af Compass NLC Aps, CVR-nr. 31419549, Købmagergade 67, 1150 København K, telefon 4816 3081 og e-mailadresse info@comss.dk.
Bestilling
Platon Academy er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på Platon Academy skal du være fyldt 18 år. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, såfremt du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”Indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve købsforpligtelsen (“Gennemfør køb”) rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du gennemfører en bestilling, vil du automatisk modtage en kvittering for modtagelse af din bestilling. Du bedes være opmærksom på, at bestillings-bekræftelsen ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Vi forbeholder os derfor ret til at annullere bestillingen som følge af udsolgte varer, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lign. situationer. Når varerne er klar til levering, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre samt om returret, fortrydelsesret og reklamationsret. Vi trækker først pengene for din bestilling når vi afsender din ordre.
Priser
Alle priser er gældende udsalgspriser i danske kroner inkl. moms.
Betaling
Du kan vælge at betale på følgende måder:
Fakturakunde
Virksomheder og institutioner kan ansøge om at handle som fakturakunde.
Der kan kun handles som fakturakunde, hvis en virksomhed er offentlig (institution, skole o.l.), et ApS eller et A/S og har eksisteret i minimum 2 år. Er virksomheden oprettet som fakturakunde, kan virksomhedens medarbejdere købe ind på én fælles konto. Vi forbeholder os ret til at afvise en ansøgning om at blive fakturakunde uden yderligere begrundelse.
Rykkergebyr/renter
Betales der ikke rettidigt efter faktura/kontoudtog og en påmindelse, pålægges et rykkergebyr DKK 100 pr. rykker. Betales der ikke efter 2. rykker, overgår kravet til inkasso, og der pålægges gebyrer i overensstemmelse med lovgivningen. Ved forsinket betaling pålægges desuden rente i henhold til rentelovens bestemmelser.
Rabatter
Vi yder rabatter til alle kunder i form af forskellige kampagner. Hvis der er rabat på en vare, vil rabatten allerede være fratrukket prisen, som vises på sitet. På den måde er prisen, du ser, altid “Din pris”. Dette følger gældende retningslinjer fra forbrugerombudsmanden.
Kundepriser ved storkøb
Hvis du som virksomhed eller offentlig institution har et stort indkøb, kan vi give dig en fordelagtig rabat.
Bemærk! Rabatter kan ikke kombineres med særlige tilbud og andre rabatter. Desuden frafalder retur- og fortrydelsesretten når du forhandler en særlig pris.
Levering
Digitale kurser leveres via en e-mail, som indeholder et download-link. Du modtager først din bestillingsbekræftelse og derefter din ordrebekræftelse, som indeholder et link, hvorfra du kan downloade dit produkt. Leveringen sker via e-mail.
Leveringstiden for digitale produkter er normalt 5 minutter, afhængig af hvor hurtigt e-mailen med linket når frem til din mailboks.
Fortrydelsesret
Der ydes ikke fortrydelsesret på e-bøger, lydbøger til download, hvis der er klikket på linket og download er påbegyndt. Er der ikke klikket på linket, tilbyder vi 30 dages returret på digitale varer.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du sender en e-mail til info@comss.dk,
hvor du oplyser, at du fortryder købet.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Digitale varer bliver ikke returneret, men gjort utilgængelige for alle parter. Hvis der er indgået en aftale om, at varen skal retur til Platon Academy, er det Platon Academys ansvar at deaktivere den digitale vare.
Tilbagebetaling af pengene
Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen
Der ydes ikke fortrydelsesret på digitale varer, der har været afprøvet ved at klikke på download-linket.
Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Du kan reklamere ved at kontakte os via e-mail info@comss.dk eller pr. telefon (+45) 4816 3081. Afhængig af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.
Rettigheder
Den tildelte adgang til produktet berettiger dig til, inden for lovgivningens rammer, at anvende de købte produkter til personligt, ikke erhvervsmæssigt formål, men ikke til videresalg, overførsel, overdragelse eller underlicensering. Du er indforstået med ikke at forsøge, tilskynde til eller hjælpe andre personer med at omgå nogen som helst sikkerhedsteknologi eller software eller gøre indgreb i, fjerne eller ændre i nogen rettighedshåndteringsinformation angående de købte produkter. Handlinger i strid med ovenstående rettigheder kan resultere i retsforfølgelse.
Systemkrav
Brug af digitale kurser forudsætter, at brugeren er i besiddelse af udstyr med internetadgang og muligvis særlig software, hvilket kan medføre særlige udgifter for brugeren. Brugen kan kræve, at du fra tid til anden foretager opdateringer eller opgraderinger af software og hardware. Du anerkender og er indforstået med, at sådanne systemkrav, der fra tid til anden kan ændres, er dit eget ansvar. Det er kundens eget ansvar at tilkøbe sig internet eller dataabonnement for at muliggøre streaming af digitalt indhold.
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her. Den dataansvarlige hos Platon Academy er CEO Niels Fester.
Cookies
Ved at benytte Platon Academy accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg, og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Læs mere om, hvilke cookies der bruges på Platon.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail- adresse info@comss.dk.